TÁPLÁLKOZÁS_01Jelenlegi világunkra a mértéktelenség, túlfogyasztás, pazarlás a jellemző. Mindemellett a Föld számos pontján szegénység, éhínség, nyomor van.

Mi, Európa közepén városokban élő emberek szupermarketekben, plázákban vesszük meg a mindennapjainkhoz szükséges használati cikkeket, ruhákat, élelmiszereket. Aki kicsit tudatosabb magyar kereskedőtől magyar terméket vásárol és nem a multik zsebét tömi, nem a globalizációt támogatja.

De vajon mi történne, ha holnap nem nyitnának ki többé a boltok? Mit ennénk, mit adnánk enni éhes gyermekeinknek? Ismerjük-e az erdők növényeit, a bokrok terméseit, a gombák fajtáit? Tudnánk-e, hogy mit gyűjthetünk be, mi ehető és mi ölne meg minket? Tudnánk-e fegyver nélkül vadászni?

TÁPLÁLKOZÁS_02Érdemes elgondolkodni ezeken a kérdéseken, mert a világban és itt Európában zajló események előszelei lehetnek egy háborúnak. Bármelyik pillanatban úgy dönthet a háttérhatalmi elit, hogy akkor most kezdődjön, amit már oly régóta terveznek. Kezdődjön az emberiség leigázása és a totális kontroll, kezdődjék a háború és az emberiség létszámának drasztikus csökkentése. De ha nem is ez a KONTEO válik valóra, akkor is el tudjuk képzelni, hogy ez így nem mehet sokáig. Amit az emberiség ezzel a bolygóval tesz, annak súlyos következményei lesznek így vagy úgy.

Hogyan lehet ezt a drasztikus, hirtelen változást túlélni?

Az ÉBREDEZŐK csapata már néhány hónapja ebben a témában próbál segíteni a kedves olvasóknak cikkek, videók formájában, és a Hórusz napok előadásain. Most egy kicsit másik szempontját is szeretném kihangsúlyozni a túlélésnek, a fizikai erőnléten és a felszereléseinken túl. És ez a táplálék bevitel a túlélés szempontjából.

TÁPLÁLKOZÁS_03Az élet működéséhez három alap tápanyagra van szükség; ezek a makro tápanyagok, minden erre épül fel. Fehérje, szénhidrát, zsiradék. Minden étel ezeknek valamilyen százalékos tartalma, ezek kellenek az élethez, hogy működjünk. És hogy megfelelően működjünk, kellenek a mikro tápanyagok, melyek a vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek.

Egyszerű cukorral, glükózzal működik az emberi agy és ez a legfontosabb. Elsősorban az emberi szervezet védi saját magát, bizonyos sorrendben a létfontosságú funkciókat, ezért előbb száradunk ki, áll le a vesénk, mint az agyunk. Minden utolsó energiát az agyra fogja fordítani a szervezet.

Fehérjét azért eszünk, és főleg állati fehérjét, mert tartalmazza azt a 22 aminosavat, (melyből 8 esszenciális a szervezet nem tudja előállítani) amire szükségünk van. Aminosavakból épül fel a szervezet, és aminosavakat lényegében minden tartalmaz. Általában az A vércsoportú emberek közt a legtöbb  vegetáriánus, mert nekik a legmagasabb a szabad aminosav a vérükben. A nullás vércsoportnak alacsonyabb, nekik sok hús való. Viszont a zöldségekben is sok fehérje van, így ezek is tartalmaznak aminosavakat, de más az aminosav profiljuk. Extrém esetben a fehérjéből a szervezet szénhidrátot is képes előállítani.

TÁPLÁLKOZÁS_04A szénhidrát a tápanyag, ami az energiát adja, működtet. A fehérje elég gyorsan felhasználódik a szervezetben, viszont a fehérjéből a szervezet elő tud állítani szénhidrátot, ha szükséges. Ezért is van, hogy a diétakor csökkentett szénhidrát bevitelnél 50g/nap is tud működni a szervezet, mert pár hét után átáll. Ez egy fontos dolog, hogy a szervezet hozzá tud szokni a csökkent tápanyag mennyiséghez, bármihez is szokott azelőtt. Az emberi szervezet túlélésre van beprogramozva. Két hétig is el lehet élni ennivaló nélkül.

Ami nagyon fontos tápanyag lenne, az a zsír, mely önmagában nem hizlal. A fehérjéből nehezen lesz zsír, csak a szénhidrátból lesz zsír a szervezetünkben a felhasználás során. A zsír nagyon magas kalória tartalmú. Ezért volt, hogy a parasztlegények anno a szalonnával egész nap tudtak dolgozni a földeken, nagyon jó energiatároló. Viszont az avasodás nagy probléma.

Tehát a szénhidrát kell a szervezetnek a működéshez. A fehérje kell az izmoknak, az aminosavak, amik a fehérjéből vannak a szervezetnek az építő elemei. És a zsiradékok kellenek, hogy a szervezet egyáltalán fel tudjon dolgozni bizonyos vitaminokat, hogy megfelelően tudjunk működni. Ez az ideális állapot. Természetesen fontos azt tudatosítani magunkban, hogy nem halunk éhen, ha lényegesen kevesebb táplálékhoz jutunk, mint jelenleg. Nagyon sok múlik azon, hogy mit gondolunk, hogy állunk a változásokhoz. Tartsuk a tudatunkban, hogy az emberi szervezet a túlélésre van beprogramozva!

Szeretném ösztönözni a kedves olvasót, hogy az alábbi linkek segítségével saját maga nézze meg mennyi kalória bevitelt igényel jelenlegi napi tevékenysége szerint a szervezete. Ezt a program le is bontja fehérje, szénhidrát és zsiradék szükséglet szerint. http://orvosilexikon.hu/wrap.php?file=dcc.html

A másik link segítségével pedig ellenőrizheti kedvenc ételei milyen mennyiséget tartalmaznak az alap tápanyagokból. Ezek segítségével át lehet gondolni, hogy mi lehet az a néhány táplálék, melyet magunk és családunk számára felhalmozhatunk. http://dietless.hu/tapanyagtablazat/

A táplálékbevitelnél is fontosabb az ivóvíz kérdése. Javaslom beszerezni a túraboltokban kapható víztisztítók valamelyikét. https://www.mountex.hu/webshop/tura-kemping/konyha/viztisztitok-vizszurok#ZHU6MDo6cGE6Mto6

TÁPLÁLKOZÁS_05Az ember levegő nélkül 3 percet, víz nélkül 3 napot, étel nélkül 3 hetet bír ki.

Az egyetlen táplálék, mely a túlélés szempontjából önmagában alkalmas lehet az a virágpor. A virágpor tartalmazza a 22 aminosavat, melyből a szervezet felépül. Egyszerű, könnyen felhasználható cukrokat tartalmaz, zsírokat, olajokat 5%-ban. Emellett rengeteg vitamin, ásványi anyag, nyomelem, több mint 100 összetevő van benne. Antibiotikum hatású, véd a fertőzésekkel szemben, energetizálja a szervezetet. 20 gramm nyers virágpor kb. 900 gramm zöldség és gyümölcs tápanyagtartalmának felel meg.

TÁPLÁLKOZÁS_07Hússzárítás

A hús tárolásának egyik ősrégi módja a szárítás, melyre a nyári időszak alkalmas. A magyar hagyomány szerint az apró darabokra vágott húst a pörkölt módjára, fedetlen bográcsban, a maga levében-zsírjában, sóval, paprikával ízesítve puhították meg. A kész pörköltből frissen ettek, a maradék húst pedig rövid zsíros levéből kiszedve, a szabad levegőn megszárították. Több napon át a reggeli, késő délutáni órákban, árnyékban kiterítették földre fektetett gyékényre, bundára. Ezután vászonzacskóban – régen bőrtömlőben – szellős helyen tartották. Ily módon a jól elkészített szárított hús pár hétig elállt. Tésztalevesbe főzve használták fel, marékszámra tették bele, előzőleg nem törték össze. A szárított húst keményen, szárazon is ették legeltetés közben. Az indiánok a hússzárítást a tűz mellett álló állványon végezték, így nem csak a nap és a szél szárította a húst, de kapott egy kicsit a tűz melegéből is. Nem füstölték. Ebben az esetben a húst nagyon vékony szeletekre kell vágni, különböző fűszerekkel ízesíthetjük is. Hónapokig szolgálhat táplálékként önmagában szárazon elrágva vagy ételt is készíthetünk belőle. Jelen modern körülmények között gyümölcsaszalóban is elkészíthetjük.

TÁPLÁLKOZÁS_10„Ha megszűnik jelenlegi társadalmunk és hosszú távon akarunk túlélni, akkor vissza kell menni a vadászat, gyűjtögetés, halászat, termesztés módszereihez. Ehhez még nem késő felkészülni. Megtanulhatunk még újra együtt élni a természettel, most még van kitől tanulni. A fosztogatás nem hosszú távú terv. A lakótelepeken élő több millió ember egy nap leforgása alatt kifoszt minden boltot, aztán egymást is pár héten belül. Ezután kell ügyesen túlélni, és a szervezetünkbe minimális szintű tápanyagot bejuttatni. Nomád módszerekkel kell fenntartani magunkat.”

Konzultáns: Pásztor István – testépítő
Egyéb forrás: Curtis
Magyar Néprajzi Lexikon