Ha odafigyelünk, hogy milyen ruházatot viselünk, azzal erőterünket erősíthetjük vagy védhetjük, ebben szeretnék segítséget nyújtani ezzel a cikkel.

ruha_01A legfontosabb, hogy olyan ruhákat hordjunk, amiknek természetes az alapanyaga (len, pamut, selyem, gyapjú), mert a műanyagból (poliészter, poliamid, elasztán, műbőr, nylon, műszőrme) készült ruhák elszigetelnek, elzárnak minket a természet erőforrásaitól, a kozmoszból érkező energiáktól, és a földből kiáramló erőktől. Régen az asszonyok szoknyát, a férfiak bő gatyát hordtak, így a földerő könnyedén eljuthatott a gyökércsakrához. De mostanában divat lett a nadrág, ami akadályozza ezt, és természetesen a gumitalpú cipők is megakadályozzák, hogy leföldelhessük magunk, mert elszigetelnek minket a földtől.

Nem mindegy, hogy milyen szimbólumokat viselünk magunkon, lehetőleg kerüljük a negatív jelentésű szövegeket vagy képeket például halálfej, viszont vannak olyan jelképek, amelyek töltenek minket. Mi is több cikkünkben írtunk róla, hogy milyen védő szimbólumokat érdemes pólóra nyomtatni, vagy hímezni (pl. Ősi Szimbólumok, Legjelentősebb ősi magyar szimbólumaink).

Csakráinkat spirituálisan védhetjük és erősíthetjük az alábbi technikákkal

A felső három csakra a szellem területe, a szívcsakra a léleké, az alsó három csakra pedig az anyag világa.
Csakráink nem mindig ugyan olyan aktivitással működnek, mindig az a csakra aktív, amelyre éppen a legnagyobb szükség van, például tanulásnál a koronacsakránk, aktív evésnél a napfonatcsakránk, míg éneklés közben a torokcsakránk működik a legnagyobb energiaszinten.

ruha_02Tudatosan befolyásolhatjuk csakráink működését például szimbólumok segítségével, ha tudjuk, milyen célt szeretnénk elérni.

A koronacsakra képes felvenni a legmagasabb rezgésű szellemi erőt az Univerzumból, így kapcsolódunk össze a gondoltak világával. Akik nem fejlesztik ezt a csakrájukat, azok a testükkel, a fizikai világgal azonosulnak.

A szellemi vezetőknek (sámánok, szakrális királyok, fáraók) a nép sorsáról kellett döntéseket hozniuk, és nekik képesnek kellett lenniük, hogy lássák a döntéseik következményeit és az összefüggéseket, ezért volt szükségük, hogy a korona csakrájukat fejlesszék.
A jelenlegi világunkban a vezetőinknek nem áll érdekében, hogy az emberek koronacsakrája fejlett legyen, mert akkor nem tudnának minket ilyen könnyen irányítani, befolyásolni.

A hajfestékek, amiket használunk (kivéve a természetes) „műanyag bevonatot” képeznek a hajszálakon, így a haj feltöltődik, mint a műszálas ruha. A festett haj alatt fuldoklik a koronacsakra. Fogadjuk el magunkat, olyannak amilyenek vagyunk. Sokan félnek az öregedéstől, az őszüléstől (Ő(z)SÜLÉS, Őssé válás, Istenné válás), pedig ez az élet természetes folyamata, mint amikor beérik a gyümölcs.

ruha_03Erősíthetjük a koronacsakránkat csúcsos süvegekkel; ezért használtak a királyok koronát, a mágusok magas süveget, a honfoglaló magyarok csúcsos sapkát, az egyiptomi fáraók fejfedőket. Ha bizonyos szimbólumokat helyezünk a fejfedőre, azzal növelhetjük a hatást, ilyen jelképek: a hétágú Nap-formák, a Nap-jel, a tulipán, az X, a csúcsával fölfelé mutató háromszög, benne a szemformával, a nyolcágú csillag, a rombusz, a griff, és a süvegek tolldíszei.
A természetes anyagú laposabb vagy kerek kalapoknak, kendőknek védelmi szerepük van.

ruha_04A harmadikszem csakra a gondolatok keltette érzéseket érzékeli. Erősítése a megérzéseket, a hatodik érzék működését fokozza.
A sámánok isteni jelképekkel ellátott homlokpántot viseltek, ezzel erősítették a megérzéseiket, a királyi korona abroncsa is ilyen szerepet látott el. A homlokpántra ugyanazokat a szimbólumokat tehetjük, amiket a koronacsakránál írtam.

ruha_05A torokcsakra a hangoknak, azaz a kimondott szónak a felelőse. Az éneklés, a beszéd (de nem a fölösleges locsogás) erősítik a torokcsakra teremtő erejét. A torok csakra védelmét a sálak, kendők, gallérok látják el. Leginkább azonban mi magunk tudjuk védeni torok csakránkat azzal, hogy tisztában vagyunk kimondott szavaink erejével. (például ha káromkodunk, az szörnyeket hoz létre az asztrális síkon). A gallérok, sálak, kendők áldó-védő szimbólumai (ugyanazok, mint a koronacsakránál) segítenek, hogy mások szavai, kimondott gondolatai, például káromkodásai, átkozódásai ne legyenek hatással ránk.
A szívcsakrában születik meg a fény, itt válik valósággá a gondolat. A szívben egyesül az őserő és az ősakarat ősfénnyé. A szívünk a lélek helye. Ez a csakra köti össze az eget és a földet, itt kapcsolódik össze a szellemi világ az anyagival és a szívünkben teljesül be az életfeladatunk.

ruha_06A szívcsakra folytatása a két kezünk. Az alkotás, a teremtés legfőbb eszközei. Ezért kezünk munkája, szívünk-lelkünk „képe”, terméke, a fény megnyilvánulása.
A Tahiti és a Hawaii lányok nyakában a virágfüzér a szívélyességet jelképezi.

A nyakláncok, medálok a szívcsakra védelmére szolgálhatnak, ha tudatosan használjuk őket.
A szív csakrát erősítő szimbólumok: a szárnyas Nap, a Turul, a + jel, a napkereszt, és a lélek-szimbólumok: a szív, és a matyórózsa.

A mellények, blúzok, ingek mellrészének díszítései ezt a területet erősítik.

ruha_10A napfonatcsakra a test erőellátásáért felelős. Magzati korban a köldökzsinóron kapjuk a tápanyagot, születésünk után ennek a szerepét ez a csakra veszi át. Erősítésére megfelelnek a különböző derékra kötött kendők, övek övcsatok és a rajtuk szereplő szimbólumok. Az öv körbevezeti a testen az energiát, így segít az eloszlásban, természetes ez csak akkor igaz, ha természetes anyagból készült. Ehhez a csakrához kapcsolódó szimbólumok: a szarvas, a kör, közepén ponttal, az M betű (Mária jele), a rozmaring, és a különféle vízjelképek, például a hullámvonalak, valamint a hold.

ruha_07A szakrális csakra (keresztcsonti csakra) spirituális védelmére szolgáltak régen a kötények. A nők készítették maguk, illetve szerelmük részére, ezeket a „mágikus” kötényeket, melyekre szerelmi, termékenységet növelő, illetve áldó-védő szimbólumokat hímeztek. Ezzel erősítették az Őserő megnyilvánulását.
A bő szoknya, és a bőszárú nadrág támogatja a szakrális csakra működését, így erősíti a nemi hormonok termelődését. A védelmi jelképek, illetve a sok hímzés pedig elterelik a figyelmet a mögötte meghúzódó „lényegről”, ily módon védenek az ártó pillantásoktól, szemmel veréstől, megbabonázástól. Ennek a csakrának a szimbólumai megegyeznek a napfonatcsakra szimbólumaival.

A gyökércsakra felel az életerőért, fontos a fizikai aktivitáshoz (sport, fizikai munka). Ez a csakra veszi fel a „leganyagibb”, legalacsonyabb rezgésű energiát, ha nem akadályozzuk a működését, ezt úgy érhetjük el, hogy szoknyát, tunikát vagy bőszárú nadrágot hordunk.

A gyökér csakra által felvett életerő alakul át a szakrális csakra és a napfonat csakra számára, egyre emelkedő rezgéssel. Úgy működnek, mint az egymásba kapcsolódott fogaskerekek: ha a gyökér csakra nem jut elegendő erőhöz, az kihat az összes többire is.
Ennek a csakrának a szimbólumai megegyeznek a napfonatcsakra szimbólumaival.

A műszálas fehérnemű, szoknyák, harisnyák, nadrágok, zoknik, a műanyag cipők mind gyengítik ezt a csakrát, nem tudjuk felvenni a földből azt a mágneses erőt, amire szükségünk van, és nem tudjuk a keletkezett feszültséget levezetni, földelni, így életerő- forrásunk akadozik. Szintetikus ruháink és a hajfestékek fölöttünk, illetve körülöttünk akadályozzák az erőáramlást, műanyag cipőink pedig alulról teszik ugyanazt. Nem meglepő, hogy ilyen sok a beteg ember manapság. A mágneses erő hiánya mutatkozik meg például a különböző mozgásszervi megbetegedésekben (nem hiába gyógyítja ezeket hatásosan a mágnes terápia).

A Színek spirituális szerepe

ruha_08A fehér szín a magyaroknál a keleti égtáj színe, régen a házak bejárata erre nézett. A Teremtő fénye fehér. Régen a nőket fehérnépnek hívták.
A fehér színnek megvan az a tulajdonsága, hogy az erőket képes visszaverni. Ezért készült régen az ágynemű és a fehérnemű fehér vászonból. Az egészségügyi dolgozók ruhájának is ez a színe, és a házakat is régen kívül-belül fehérre meszelték. A menyasszonyi ruha is fehér, mert ilyenkor az ara nagyon felfokozott érzelmi állapotban van, ezáltal túlzottan nyitottá válik energetikailag a környezetére, amit a fehér szín visszaver, megvédve ezzel őt. A mennyasszonyi ruha túldíszítettsége is védő funkciót lát el, mert eltereli a figyelmet magáról a nőről, a fátyol pedig a szemeket, vagyis a lelket védelmezi, a túl kíváncsi tekintetektől. A kisgyermekek bölcsőjét is ezért védte egy kis függöny.
A fehér a megújulás, a keleti égtáj, a tavasz, a kikelet, a reggel színe. A reggeli napsütés megtisztítja az erőket.

A fekete szín minden erőt elnyel, magába szív, semmit nem ver vissza. Amikor a fiatalok fekete ruhákat hordanak, azzal azt fejezik ki, hogy rengeteg energiára van szükségük. A gyász színe is ez.

A kék szín a magas rezgésű erőt veri vissza, ezért képes megnyugtatni, hűteni.
Kék a víz, az Anyaisten, az északi irány, a tél és az éjszaka színe. Kék színnel gyógyíthatók a gyulladások.

ruhaA piros szín felölti lemerült energiakészleteinket, fűt bennünket. Piros a vér, az élet, a szeretet, a szerelem, a tűz, az Atyaisten, a déli irány, a nyár, és a déli napszak színe.
A piros a leglassúbb rezgésű erőt veri vissza, az összes többit elnyeli, ezért élénkít, frissít minket. Régen ezzel a színnel hímezték a legtöbb népi motívumot.

A sárga az érésnek, az erők koncentrálódásának a színe. A levelek, mielőtt lehullnak, megsárgulnak. A magok érése hasonlóképpen zajlik. A gabona magvak színei a sárga különböző árnyalatait jelenítik meg. Sárga a nyugati irány, az ősz, a délután színe.

A színekről és a csakrákról olvashatsz még korábbi írásainkban a „Mandalák, csakrák, színek” cikksorozatban, valamint a „Színek hatása” című cikkben.

Figyeljük oda, milyen ruhát és szimbólumokat viselünk magunkon, mert árthatunk is vele, de erősíthetjük is energiaszintünket!

forrás: Színia – Az öltözködés mágikus titkai