aura_01Mielőtt elmondanám a gyakorlatot, tekintsük át, hogy mi is az aura, hogyan jön létre. Sokan már biztos tudják, de sosem árt az ismétlés, jobban megmarad bennünk a tudás.

Az aura egy finomtest, ami nem fizikai jellegű, és minden élőlény körül kimutatható, elektromágneses közeg, gondolataink, érzelmeink kivetülése. A testünk kb. 70%-a vízből áll, amikor levegőt veszünk, oxigén jut a vérbe, amit a vér felszállít az agyba, és az oxigén a simaizmokon keresztül „elektromos árammá” alakul. Amikor a vizes közeg (testünk), és az elektromosság találkozik egymással, egy elektromágneses burok jön létre, az aura.

Auránkat sokféleképpen lehet erősíteni, én most egy gyakorlatot szeretnék kiragadni a sok közül, ami segítségünkre lehet abban, hogy az auránk növelésén keresztül tágítsa a tudatunkat, a tudatosságunkat. Ez a gyakorlat elősegíti még az energia, és az életerő áramlását, és immunrendszerünk állapotát is pozitívan befolyásolja. Akik kapcsolatba kerültek már a jógával, azok számára nem lesz ismeretlen a gyakorlat, hiszen ott Nap-üdvözlet jóga gyakorlatként ismerik. Én egy picit egyszerűsített változatát mondom el, amely a nap bármely szakaszában végezhető, lehetőség szerint a Nap felé fordulva végezzük a mozdulatsort.

A gyakorlat:

Kis terpeszben állunk, karok a törzs mellett, orron át levegőt veszünk, bent tartjuk, miközben karunkat a füleink mellett felemeljük függőleges helyzetig, közben kicsit hátrahajlunk (ameddig még kényelmes). Majd szájon át kifújjuk a levegőt, miközben lehajolunk és tenyérrel érintjük a padlót.
Ezután orron át levegőt veszünk, és jobb lábunkkal hátralépünk, kezünk marad a padlón. Kilégzés közben a bal lábunkkal is hátralépünk a jobb lábunk mellé (fekvőtámasz póz). Belégzés közben a csípőnket leengedjük, homorítunk, majd kilégzés közben fenekünket feltoljuk magasra, úgy, hogy kezünk – lábunk – fenekünk egy háromszöget alkotnak, közben nyújtózunk, fejünket lógatjuk. Belégzés közben jobb lábbal előre lépünk, kilégzés közben bal lábunkat is előre hozzuk, miközben a fejünket a térdhez hajlítjuk (guggoló póz). Ismételt belégzéskor felegyenesedünk, karokat a fülünk mellé emeljük kinyújtva, és közben lábainkat is kinyújtjuk. Kilégzés közben a kar ismét a törzs mellé kerül.
Ezt a gyakorlatsort ismételjük meg, a bal láb indításával is. Összesen 2 jobblábas és 2 ballábas, vagyis 4 komplett gyakorlatsort kell elismételnünk a megfelelő hatás elérése érdekében.

aura_02

Naponta végezhetjük a gyakorlatot, ezzel is elősegíthetjük auránk növekedését…