Az idegességnek két fajtája van, az egyik a fizikai testünkhöz kapcsolódik, a másik a lelkünkhöz. Először a fizikai eredetű feszültségről szeretnék írni, majd a második rész a lelki eredetű stresszről fog szólni.

ideg_01A fizikai testünkhöz kapcsolódó feszültség, olyan idegesség, amelyet a túlhajszolt munka, és a fizikai erőnket meghaladó erőfeszítések okoznak, például a sok sport, vagy a rohanó életmódunk. Az ilyen élet következménye, hogy a szervezetünk fizikai energiája kimerül. Az első lépés, amit ilyenkor tehetünk magunkért, hogy jobban odafigyelünk, milyen táplálékot veszünk magunkhoz. Együnk sok tojást, mert annak magas a foszfor és lecitin tartalma, szedjünk vitaminokat kifejezetten ajánlott a Magne B6, mert ez a vitamin elősegíti az idegrendszer regenerálódását. Igyunk sok vizet, fogyasszunk mézet, mert abban is rengeteg napenergia van. Együnk zöldséget, gyümölcsöt, téli időszakban pedig, amikor ezekből kevesebb van, akkor ajánlott a csíra és a gomba fogyasztása, mert nagyon sok ásványi anyagot és vitamint tartalmaz, ezáltal energiával tölt fel, erősíti az immunrendszerünket, jó a szívünknek és segít megelőzni a téli depressziót is. Ha odafigyelünk a helyes táplálkozásra, akkor szervezetünk hiányait pótolni tudjuk, amit az idegeskedés alatt égettünk el.

Vérszegény embereknél, kismamáknál, sportolóknál és munkában túlhajszolt személyek esetében nagyon fontos, hogy tápanyag dús ételeket fogyasszanak, ami fehérjében, vitaminban gazdag, mert ők több energiát égetnek el, mint amennyit képesek létrehozni.

ideg_02Az idegrendszerünket azáltal is tudjuk erősíteni, ha idegtornát és fényterápiát alkalmazunk, mert ezek nélkül a táplálék nem képes elegendő energiát biztosítani.
Az egészséges tápanyag dús étkezés hatására a szervezet felfrissül, új energiákkal töltődik fel, meggyógyul az esetleges betegségeiből, a feszültségre való hajlam látványosan és érezhetően csökken, de maradandó eredményt csak kombinált módszerrel érhetünk el.

Az idegtornát érdemes este és reggel végezni, amikor még nincs rajtunk sok ruha, ami akadályozhatná a mozgásunkat. Az ágyon, a hátunkon fekve kényelmesen elnyújtózunk, ellazítjuk testünket, majd mély levegőt veszünk. Mellkasunk felemelkedik, hasunk lapos. Ezután gyorsan lökésszerűen (anélkül hogy a levegőt a tüdőnkből kiengednénk) kinyomjuk a hasunkat, mellkasunkat behúzzuk. Így maradunk, amíg bírjuk, majd kifújuk a levegőt. Ezt a gyakorlatot egymás után 4x-5x elvégezzük.

Ezt a feladatot a jogában „mérleg gyakorlatnak” hívják, a mellkas és a has mérlegszerű mozgása miatt. két-három hét rendszeres gyakorlás hatására, megfigyelhetjük idegenergiánk látványos növekedését, mert a „mérleg gyakorlat” masszírozza, stimulálja a nap-idegfonatot, ezáltal élénkebb működésre serkenti a belső elválasztású mirigyeket.

ideg_03A másik alapvető és nélkülözhetetlen idegenergia-forrásunk a napfény. Régen az emberek sokkal több időt töltöttek a szabadban, így sokkal több napfény érte őket, a mai világban szinte folyamatosan négy fal között éljük az életünk. Át kell alakítanunk a szokásaink úgy, hogy többet legyünk a szabad ég alatt, hogy érjen minket a napfény. A téli hónapokat leszámítva minden nap legyünk napfényen. Napi 15 perc elegendő úgy, hogy a hőmérséklettől függően minél nagyobb felületünket érje a nap. Kezdjük a nappal szemben, majd forduljunk meg, hogy a hátunkat is érjék az éltető energiát adó sugarak.

Akinek túlérzékeny a bőre vagy éppen a napsugárzás túl erős, akkor ilyen esetben tegyünk nedves ruhát a homlokunkra és a napfonat csakránkra (ami két ujjnyira van a köldökünk felett). A Napfény éltető, tápláló elemeket hordoz, például a növények ennek hatására fejlődnek, és a mi szervezetünk is napfény segítségével hozza létre a D-vitamint, valamint bőrregeneráló sebgyógyító, gyulladáscsökkentő hatása is ismert. Napfény hatására felszabadulnak a vitaminok és hormonok a szervezetünkben. De csak akkor frissít, ha nem visszük túlzásba, mert a negyed óránál több napozás elbágyasztja az embert. Elégeti, felszívja a létrejövő hormonokat.

Ha gyakran veszünk rövid napfürdőket tavasztól őszig, és naponta végezzük a „mérleg gyakorlatot” amivel idegerőnket növeljük, valamint odafigyelünk a tápanyag dús étkezésre, akkor az idegrendszerünk teljesen helyrejön és így szervezetünk felpezsdül, megújul.

Forrás: Szepes Mária – Mágiák könyve

folyt.köv.