str_01Napjainkban már a vízcsapból is az folyik, hogy stresszesen élnek az emberek. Feszültek a munkahelyükön, utazás közben, és akinek családja van, az néha még otthon is, mert az állandó megfelelési kényszer hajtja a munkahelyén, az élethelyzeteiben…

Most nem is erről szeretnék írni, hanem ennek az általános helyzetnek két lehetséges eszközéről, melynek segítségével oldható a stresszes állapot.

1. Meditáció

str_02Az Ébredezők Klubja egy háromrészes adásban adta le Száraz Györggyel készített beszélgetését, mely a meditációról szólt. A műsor megtalálható itt a honlapon. A műsorban gyakorlati tanácsok hangzottak el, hogyan is kezdjünk el meditálni, mire figyeljünk oda, milyen meditációs segédeszközök vannak…stb. Gyuri elmondta, ha nem is szeretnénk elindulni a spirituális úton, a rendszeres meditációval könnyebbé, stressz mentessé, élhetővé tudjuk varázsolni saját életünket. És egy meditációhoz nem kell több, mint 20-25 perc.

2. Légző gyakorlat

str_03Horváth Zoltán 2014.08.17-i Ébredések – Út a tudatossághoz műsorában elhangzott egy nagyon egyszerű és rövid gyakorlat, mely segítségével ugyancsak hatékonyan oldható, kiüríthető az emberben lévő feszültség.

Kinn a természetben, parkban vagy egy jól kiszellőztetett szobában reggel és este alkalmanként kb. 3-4 percen át az alábbi módszerrel végezzünk légző gyakorlatot: lassan beszívjuk orron át a levegőt, kicsit bent tartjuk, – közben gondolhatunk arra is, hogy a bent tartott levegő összegyűjti a bennünk lévő feszültséget – aztán résnyire nyitott szánkon keresztül kifújjuk a levegőt. Majd újra orrán át beszívjuk a levegőt, ismét bent tartjuk, majd szépen lassan szánkon keresztül kifújjuk a levegőt. Légzés közben arra figyeljünk, hogy a levegő beszívásának és kifújásának időtartama megegyezzen.
Az adásban elhangzott, hogy ezzel a gyakorlattal kiüríthetjük a bennünk lévő feszültséget és nyugtató hatással van az idegrendszerünkre is.

A fent említett kettő gyakorlat kb. 30 percet vesz igénybe, szánjunk magunkra ennyi időt, akár még naponta is, megéri.