meditációVan ilyen emléked gyerekkorodból? Rossz voltál, vagy egyszerűen csak olyat tettél, amivel a felnőttek körében nem vívtál ki túl nagy elismerést és egy szidás, egy agymosás után a következő szavakkal csukták Rád  szobád ajtaját: Most pedig meditálj el rajta, mit is csináltál!  Hallhattuk ezt akár szülőktől, nagyszülőktől, tanárunktól.  Hihetetlennek tűnik, de a  lényeg, hogy ezek a szavak tudat alatt bennünk akadályokká válhatnak, ellenállást hozhatnak létre később bennünk a meditációval szemben. Azt a téves asszociációt keltheti, hogy a meditáció az elmélyült gondolkodást jelenti, ráadásul egy nem túl kellemes emlékkel kötjük össze. Tanáraink, szüleink és úgy általában a hétköznapi emberek, ha szóba kerül a meditáció és ismerethiányban „szenvednek” a kifejezéssel kapcsolatban,  gyakran nem tudják mi fán terem, mi célt szolgál. Vagy csak tudni vélik és szintén nagyon rossz irányban tapogatóznak. Lehet rossz tapasztalatunk egy gyógyítóval ,egy „spirituális” tanítóval kapcsolatban, ami szintén ellenállást szülhet bennünk az egész ezoterikus témával szemben és megakadályozhat abban, hogy megtapasztaljuk azokat a csodákat amiket ez a belső „utazás” tartogat számunkra. Ha már esetleg mégis sikerült egy előadónak, egy cikknek, vagy egy könyvnek felkeltenie figyelmünket, érdeklődésünket, akkor is különböző akadályokat állíthatunk az önmegismerés eme formája és saját magunk közé. Ezt általában az egónk építi fel, aki megmagyarázza, miért töltsd helyette az idődet teljesen más, legtöbbször haszontalan dolgokkal vagy egyszerűen csak lusta vagy.

Miért kell, hogy átírd magadban ezeket a kétség kívül hibás programokat? Ez egy jó, ha nem a legjobb útja az önmegismerésnek, s ezáltal a Világunk megismerésének, a belső nyugalom, kiegyensúlyozottság megteremtésének, a  hétköznapokon kialakult stressz és az az által a testedben manifesztálódott problémák kezelésének. És itt nem a tüneti kezelésre gondolok, amit a gyógyszergyárak remekeitől már megszokhattál. Fizikai tested a meditáció gyakorlásával egyre egészségesebbé válik. Betegségeidtől vehetsz búcsút.

meditációMindennek természetesen az alapja az, hogy akard a változást az életedben. Tudatosítsd magadban azokat a pozitív hatásokat, melyeket el kívánsz érni a meditációval, majd keress időpontokat a napod folyamán, mikor beillesztheted a szükséges feladataid közé.  Ajánlott a reggeli, ébredés utáni gyakorlás vagy az esti, lefekvés előtti időszak. Nekem mégis a déli 12 és 14 óra közötti órák váltak be leginkább.  Ezt Te is kitapasztalhatod rövid időn belül.

Ha teljes mértékben kezdő vagy, én személy szerint az irányított, vagy más néven vezetett meditációt javaslom első sorban. Erről a módszerről azt kell tudni, hogy a hanganyagon található instrukcióknak köszönhetően könnyebben jutsz el az ellazult állapotig. Fontos hogy ellazuljon a fizikai tested, először ezt kell elérned. Ezzel a technikával tulajdonképpen a fejedben futó programokat próbáljátok meg megváltoztatni számodra kedvező irányban az előadó segítségével és irányításával, alfa vagy még mélyebb tudatszintet megcélozva. Kis utánajárással könnyedén találhatsz hanganyagokat, igényeidnek megfelelően a témában akár az interneten is.

És most jön az, amit valójában meditációnak nevezhetünk. A lélegzetünk a kapocs a testünk és a lelkünk között. Ezt kihasználva figyeljük meg lélegzetünket, kizárva ezzel tudatunkból a külvilágot. Miután elértük a kellően ellazult állapotot, célozzuk meg az elménkben állandóan futó zaj, gondolataink állandó áramlásának megszüntetését, de legalábbis fokozatos lecsendesítését. Ha ezt egyre hosszabb időre el tudjuk érni, akkor válunk egyre gyakorlottabb meditálóvá. Figyelmünket irányítsuk befelé, tehát ne a külső események, hangok és érzetek legyenek figyelmünk fókuszában. Láthatjuk, hogy a meditáció lényege pont a gondolatnélküliségben van. Ebben az állapotban testünk, lelkünk és szellemünk pihen és energiákkal töltekezik, hogy visszatérve hétköznapi tudatszintünkhöz újult erővel foghassunk feladataink elvégzéséhez.

Idővel a két tudatszint elkezd közelíteni egymáshoz. Jobban mondva a meditatív állapotod egyre inkább valóssá válik hétköznapjaidban is.  Ez nem azt jelenti, hogy álomkórosként közlekedsmeditációz világodban. Épp ellenkezőleg! Éber leszel, éberebb, mint valaha bármikor. Érzelmeid, magasabb tudatállapotodnak köszönhetően már egyre kevésbé befolyásolnak, átengeded magadon őket. Megértővé válsz, majd határtalanná.

Az élet hatalmas felfedezéseket tartogat még Számodra. Van még valami, ami elválaszt az elhatározástól?  Légy a csendes hullámlovas, és  lovagold meg a lét hullámait! Fedezd fel a benned rejlő óriási lehetőségeket.  Az ajtó előtted áll és a kezedben a kulcs….